Landing pages - Σελίδα Προσγείωσης
Τι ακριβώς είναι τα landing pages;
Στο Internet marketing ο όρος landing page (σελίδα προσγείωσης) είναι μία σελίδα προορισμού, είναι η μοναδική σελίδα που καταλήγει κάποιος από μία διαφημιστική καμπάνια (πχ google ads) έξω από την ιστοσελίδα μας. Η σελίδα αυτή αναλαμβάνει να αυξήσει τις πωλήσεις μας από τις εισερχόμενες διαφημίσεις ή από εξωτερικούς συνδέσμους προς τη σελίδα μας.
Οι σελίδες προσγείωσης συνήθως συνδέονται με συνδέσμους (text ads) και εικόνες (image ads) από τα κοινωνικά δίκτυα (facebook, twitter, instagram κλπ), από email καμπάνιες μας (newsletters), από καμπάνιες διαφήμισης, από τις μηχανές αναζήτησης (ppc advertisement, όπως google ads) προκειμένου να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα των διαφημίσεών μας. Ο κύριος και βασικός στόχος τη σελίδας προσγείωσης είναι να μετατρέψει τον επισκέπτη σε πελάτη.
Αναλύοντας τη δραστηριότητα των επισκεπτών σε αυτές τις σελίδες και το προερχόμενο σύνδεσμο μπορούμε με τη χρήση της συχνότητας των κλικ (CTR click-through rates ) καθώς και με τις μετατροπές (CR Conversion rate) να συμπεράνουμε την αποτελεσματικότητα της διαφήμισής μας.
Σελίδες Προσγείωσης
Υπάρχουν δύο τύποι τέτοιων σελίδων προσγείωσης – προορισμού. Οι σελίδες αναφοράς και ενδυνάμωσης του ονόματος της επιχείρησης (brand name strengthen) και οι σελίδες ολοκλήρωσης μίας συναλλαγής.
Σελίδες Αναφοράς & Ενδυνάμωσης
Η καταληκτική σελίδα αναφοράς και ενδυνάμωσης παρουσιάζει πληροφορίες σχετικές με τον επισκέπτη (εικόνες, κείμενο ή άλλα στοιχεία) και το καλεί συνήθως να γίνει μέλος, ή να εγγραφή σε μία φόρμα ή να συμμετάσχει σε κάποιο διαγωνισμό για τη μακροχρόνια σύνδεση της επιχείρησης με τον πελάτη. Η επιτυχία της σελίδας αναγνωρίζεται με το πόσους έπεισε να αλληλεπιδράσουν με τη σελίδα και να συμπληρώσουν πιθανόν μία φόρμα
Σελίδες Ολοκλήρωσης
Αντίθετα η σελίδα ολοκλήρωσης μίας συναλλαγής προσπαθεί να πείσει τον επισκέπτη να ολοκληρώσει μία αγορά άμεσα για το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία που είδε στη διαφήμιση και καλείται να το αγοράσει.
Γενικά και στα δύο είδη σελίδων προορισμού (landing pages) όταν ο επισκέπτης κάνει τη ενέργεια που εμείς τον προκαλούμε να κάνει αυτό αναφέρετε σαν μετατροπή του επισκέπτη σε πελάτη (convert visitor to customer). Η σελίδα μας θεωρείται επιτυχημένη από το ποσοστό μετατροπών της και για να το επιτύχετε αυτό θα πρέπει συνεχώς να αλλάζετε και να βελτιώνετε τη σελίδα προσγείωσης. Ενδεικτικά μία μέθοδος είναι να έχουμε δύο διαφορετικές εκδόσεις (A/B test) και να δούμε ποια είναι καλύτερη, ενώ μία άλλη μέθοδος είναι να ελέγχουμε την ίδια σελίδα σε ποιο σημείο επικεντρώθηκε το ενδιαφέρον του χρήστη.