Σκοπός της δράσης digi-retail

Μοιράσου στο

Σκοπός της δράσης digi-retail

Επιδοτούμενο πρόγραμμα: Digi-Retail

 

Περιεχόμενα

  1. Σκοπός της δράσης digi-retail
  2. Ποιες επιχειρήσεις έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη δράση
  3. Τι χρηματοδοτείται;
  4. Πόση είναι η επιδότηση;
  5. Δήλωση συμετοχής στο πρόγραμμα

H Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, σε συνεργασία με την εταιρεία «Ψηφιακές Ενισχύσεις ΑΕ» έχει θέσει ως στόχο την περαιτέρω βελτίωση της αξιοποίησης των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών από τις επιχειρήσεις του κλάδου λιανικής.

Ήδη, παρελθούσες δράσεις («Δικτυωθείτε», «Επιχειρείτε Ηλεκτρονικά», «Ψηφιακό Μέλλον», «e-services» κλπ.) που είχαν υλοποιηθεί είτε από τον ΕΟΜΜΕΧ, είτε από τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, είτε από την ΚτΠ ΑΕ,  είχαν αποδώσει ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων και βασικών υποδομών ηλεκτρονικού εμπορίου στις Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις της χώρας μας. Το χαμηλό σημείο ηλεκτρονικού επιχειρείν εκείνης της περιόδου, προκαλούσε σημαντική ζήτηση για παρόμοιες ενισχύσεις.

Ωστόσο, η κατάσταση στον κλάδο λιανικού εμπορίου έχει αλλάξει σημαντικά. Σήμερα, οι επιχειρήσεις του κλάδου αντιμετωπίζουν αυξημένες ανταγωνιστικές προκλήσεις ενώ απευθύνονται σε ένα καταναλωτικό κοινό που είναι ψηφιακά περισσότερο εγγράμματο από ποτέ. Οι καταναλωτές σήμερα, σε σημαντικά υψηλότερα ποσοστά, αναζητούν, συγκρίνουν και αγοράζουν προϊόντα μέσω Διαδικτύου. Ενημερώνονται για την ποιότητα εξυπηρέτησης των καταστημάτων αξιοποιώντας μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Επηρεάζονται από νέες μορφές προώθησης (marketing) που δεν περιορίζονται πλέον στις παραδοσιακές μορφές διαφήμισης στα παραδοσιακά ΜΜΕ, αλλά επεκτείνονται στο Διαδίκτυο και στις συσκευές κινητής επικοινωνίας με ταχύτατους ρυθμούς. Επιχειρήσεις λιανικής, ανταγωνίζονται η μια την άλλη, με διαρκή και περισσότερο διάφανη ενημέρωση των καταναλωτών για τιμές και νέα προϊόντα, αξιοποιώντας το Διαδίκτυο.

Οι επενδύσεις σε τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών από επιχειρήσεις του κλάδου λιανικού εμπορίου δεν μπορούν πια να περιοριστούν αποκλειστικά στις ηλεκτρονικές online πωλήσεις. Για το λόγο αυτό, η Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού σχεδιάζει και θέτει σε διαβούλευση τη δράση digi-retail που αφορά στην υλοποίηση στοχευμένων επενδύσεων στον τομέα του λιανικού εμπορίου, από υφιστάμενες επιχειρήσεις που λειτουργούν εντός της Ελληνικής Επικράτειας. Η δράση διαφοροποιείται σημαντικά από τις παρελθούσες προσεγγίσεις.

Σκοπός της δράσης είναι να εξασφαλίσει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, στις ενισχυόμενες επιχειρήσεις:

• Συνθήκες εξωστρεφούς ανάπτυξης και βελτίωσης της ανταγωνιστικής τους θέσης, με αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών,

• Δυνατότητα διαφοροποίησης  του παρεχόμενου προϊόντος έναντι του ανταγωνισμού ώστε να δημιουργηθούν συνθήκες επέκτασης του κύκλου εργασιών τους, αξιοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες και σχετικές υπηρεσίες,

• Ευκαιρίες βελτίωσης των πωλήσεων καθώς και προσωποποιημένης, σταθερής και ολοκληρωμένης προσέγγισης των πελατών, και

• Προϋποθέσεις μείωσης του κόστους λειτουργίας μέσω χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής για την αυτοματοποίηση των διαδικασιών διαχείρισης αποθήκης, πωλήσεων, αγορών και εφαρμογής προωθητικών ενεργειών.

Η δυναμική αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, θα δώσει τη δυνατότητα στις συμμετέχουσες επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικότερα τις αρνητικές επιπτώσεις της οικονομικής ύφεσης καθώς και να προσαρμόζονται ταχύτερα στις αλλαγές συμπεριφοράς των καταναλωτικών συνηθειών, εξαιτίας αυτής.

Εκτός των σημαντικών και άμεσων ωφελειών στην Ελληνική οικονομία, η δράση συμβάλλει γόνιμα στην επίτευξη των περισσότερων στόχων του ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση» και ιδιαιτέρως αυτών που συνδέονται με τη στρατηγική της Λισσαβόνας και την agenda για την «Ευρώπη 2020».

 

Ποιες επιχειρήσεις έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη δράση digi – Retail

 

Δικαιούχοι των ενισχύσεων μπορούν να είναι μεμονωμένες επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους (ΟΕ, ΑΕ, ΕΕ, ΕΠΕ και Ατομικές), ιδιωτικού δικαίου, κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που δραστηριοποιούνται νόμιμα στην Ελληνική Επικράτεια.

Επιλέξιμες προς χρηματοδότηση θεωρούνται οι επιχειρήσεις, για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά οι παρακάτω προϋποθέσεις:

  • Έχουν κλείσει τουλάχιστον μια πλήρη δωδεκάμηνη διαχειριστική χρήση.
  • Η κύρια δραστηριότητα και η δραστηριότητα με τα μεγαλύτερα έσοδα της επιχείρησης δεν εμπίπτει στον κανόνα De Minimis και η επιχείρηση ανήκει στον κλάδο του Λιανεμπορίου (ΚΑΔ 47 και οι υποκατηγορίες αυτού εκτός των ΚΑΔ 47.8 και 47.99).
  • H επιχείρηση κατά την τρέχουσα χρήση και κατά τις δύο προηγούμενες χρήσεις δεν έχει λάβει επιχορηγήσεις από Προγράμματα και Δράσεις Κρατικών Ενισχύσεων που εμπίπτουν στον κανόνα De Minimis, τα οποία αθροιστικά μαζί με την αιτούσα επιχορήγηση υπερβαίνουν τα 200.000 €.
  • H επιχείρηση λειτουργεί νόμιμα, διατηρώντας σε ισχύ όλες τις προβλεπόμενες από το νόμο άδειες λειτουργίας.

Τι χρηματοδοτείται στο πρόγραμμα digi – Reatail

Κατηγορίες Ενεργειών που ενισχύονται στο πρόγραμμα Digi Retail.

 

E (1): Αναδιοργάνωση και εξοικονόμηση πόρων, με αξιοποίηση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών
Ενδεικτικά Παραδείγματα:

  • Πλήρης αυτοματοποίηση και ηλεκτρονική παρακολούθηση προϊόντων και αποθεμάτων
  • Ηλεκτρονική τιμολόγηση (e-invoicing)
  • Υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών (e-payments)
  • Αυτοματοποιημένη ανταλλαγή πληροφοριών για τη διακίνηση και διαθεσιμότητα προϊόντων μεταξύ υποκαταστημάτων, μέσω online επικοινωνίας
  • Ηλεκτρονικός καθορισμός τιμών και σήμανσης (e-pricing) και δυναμική τιμολόγηση προϊόντων
  • Ηλεκτρονική σήμανση ραφιού (electronic shelf tags)
  • Εφαρμογές RFID (π.χ. έξυπνο καλάθι προϊόντων κλπ.)
  • Υπηρεσίες ολοκληρωμένης διαχείρισης λιανικής (διαχείριση πελατολογίου, αυτοματοποίηση εφοδιαστικής αλυσίδας, διασύνδεση με ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα)
  • Εφαρμογές Business Intelligence για τη βελτίωση της ανάλυσης της καταναλωτικής συμπεριφοράς και την αποτελεσματικότερη εσωτερική οργάνωση.

Ε(2): Εξωστρέφεια – προώθηση – διεύρυνση κύκλου εργασιών με χρήση προηγμένων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών
Ενδεικτικά Παραδείγματα:

  • Έξυπνες κάρτες επιβράβευσης πελατών (loyalty schemes και smart loyalty cards) για προσωποποιημένο marketing
  • Ψηφιακή Σήμανση για την προβολή προϊόντων (Digital signage)
  • Αυτόματες/ Έξυπνες προϊοντικές ετικέτες (smart tagging)
  • Εφαρμογές και υπηρεσίες διαδραστικής επικοινωνίας και προώθησης που αξιοποιούν νέα τεχνολογικά εργαλεία και πλατφόρμες (διαδραστικές βιτρίνες, μέθοδοι marketing που αξιοποιούν συσκευές κινητής επικοινωνίας, Διαδικτυακές καμπάνιες ενημέρωσης και προβολής, Βελτιστοποίηση παρουσίας σε μηχανές αναζήτησης κλπ.)
  • Υπηρεσίες Προώθησης, Προβολής και Διαφήμισης μέσω της αξιοποίησης μέσων εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης για τη διεύρυνση του πελατολογίου
  • Δυναμική/ εξατομικευμένη προώθηση προϊόντων με ηλεκτρονικά μέσα
  • Υπηρεσίες κατάρτισης εξατομικευμένων προτάσεων προς τους καταναλωτές, αξιοποιώντας παρελθούσες καταναλωτικές προτιμήσεις
  • Εφαρμογές προώθησης συνδυασμένες με γεωγραφική πληροφόρηση (geo – location services)
  • Ηλεκτρονικά κουπόνια, ή κουπόνια μέσω συσκευών κινητής επικοινωνίας (e-coupons, m-coupons)

Ο συνδυασμός των παραπάνω ενεργειών είναι υποχρεωτικός έως ποσοστού 70% για την κάθε ενέργεια.

Μέσα από το πρόγραμμα θα χρηματοδοτείται η κατασκευή Ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop), μόνο υπό την προϋπόθεση ότι αυτή είναι εμπλουτισμένη με ολοκληρωμένες συναλλαγές και εξυπηρετεί λύσεις από την Κατηγορία Ενεργειών Ε(2): Εξωστρέφεια – προώθηση – διεύρυνση κύκλου εργασιών με χρήση προηγμένων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών.

 

Πόση είναι η επιδότηση για το digi – Retail

 

Οι δικαιούχοι των ενισχύσεων που θα υποβάλλουν ηλεκτρονικά πρόταση από την 14/1/2011 έως την 15/2/2011, θα είναι επιλέξιμοι προς χρηματοδότηση κατόπιν αυτόματης αξιολόγησης, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και μέχρι εξαντλήσεως του διαθέσιμου προϋπολογισμού ανά Περιφέρεια, όπως ορίζεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση».

Μετά την έγκριση υπάρχει η δυνατότητα προκαταβολής του 35% του ύψους της επιχορήγησης. Η καταβολή της ενίσχυσης γίνεται εφάπαξ με την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Τα όρια των επενδυτικών σχεδίων παρουσιάζονται στον πίνακα που ακολουθεί:

Μέγεθος Επιχείρησης Προϋπολογισμός Ποσοστό Επιχορήγησης
Επιχείρηση χωρίς εργαζόμενους (0 ΕΜΕ) 5.000 € – 20.000 € 60%
Πολύ μικρή επιχείρηση
(μέχρι 10 εργαζόμενοι ή 2 εκ. € τζίρο)
10.000 € – 80.000 € 60%
Μικρή επιχείρηση
(μέχρι 50 εργαζόμενοι ή 10 εκ. € τζίρο)
10.000 € – 150.000 € 60%
Μεσαία επιχείρηση
(μέχρι 250 εργαζόμενοι ή 50 εκ. € τζίρο ή 43 εκ. € ενεργητικό)
10.000 € – 300.000 € 50%
Μεγάλη επιχείρηση
(πάνω από 250 εργαζόμενοι ή 50 εκ. τζίρο ή 43 εκ. € ενεργητικό)
10.000 € – 500.000 € 40%

 

*Σε κάθε περίπτωση ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικής πρότασης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 100% του μέσου όρου του κύκλου εργασιών των τελευταίων τριών διαχειριστικών χρήσεων της επιχείρησης (ή λιγότερων, αν δεν έχουν κλεισθεί τρεις).

Σχετικά άρθρα

Mobile Apps

Πόσο σημαντικά είναι τα mobile apps;

Τα mobile apps, όπως όλα δείχνουν, είναι μια “οικογένεια” εφαρμογών που θα προκαλέσει τέτοια αλλαγή στον τρόπο που χρησιμοποιούμε το internet, παρόμοια με αυτή που

Πόσο σημαντικά είναι τα mobile apps;

Πόσο σημαντικά είναι τα mobile apps; Τα mobile apps, όπως όλα δείχνουν, είναι μια “οικογένεια” εφαρμογών που θα προκαλέσει τέτοια αλλαγή στον τρόπο που χρησιμοποιούμε

Θέλετε να προωθήσετε την επιχείρισή σας;

Επικοινωνήστε μας

Scroll to Top