12 συμβουλές όταν εξετάζουμε πιθανές ιδέες για domain name για καλύτερη απόδοση
Ο καταιγισμός ιδεών για την επιλογή ενός ονόματος για την ιστοσελίδα μας (domain name) είναι κάτι που πρέπει να γίνει προσεκτικά και με αρκετή σκέψη. Μπορεί να κοστίσει αρκετά να αλλάξετε το όνομα (brand name) της επιχείρησής σας αν χρειαστεί να αλλάξετε το URL (domain name) σας και στα πλαίσια της βελτιστοποίησης (SEO) μπορεί να χάσετε κάποιες κατατάξεις στις μηχανές αναζήτησης αν οι ανακατευθύνσεις προς το νέο domain name δεν γίνουν σωστά. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές τεχνικές για να διαλέξετε ένα domain name. Μπορεί έτσι απλά να βρεθεί διαθέσιμο domain name για κάποιες εταιρείες.
Προσεγγίστε την κατάληξη του ονόματος (top level domain – TLD)
Μία TLD επέκταση αφορά την κατάληξη που αποδίδεται σε ονόματα χώρου στο Διαδίκτυο, όπως .com, .gr ή .com.gr. Μια επέκταση TLD είναι ένα από τα ισχυρότερα εργαλεία πώλησης και μπορεί να είναι η πρώτη αναγνώριση που ένας πελάτης έχει για την εταιρεία σας. Ορισμένοι ειδικοί στο SEO πιστεύουν ότι μία κατάληξη όπως .gr ή .com.gr και όχι .biz, .info κλπ δίνει στο site σας περισσότερο βάρος στους αλγορίθμους των μηχανών αναζήτησης, ενώ άλλοι πιστεύουν ότι οι πελάτες βλέπουν τις καταλήξεις αυτές με μεγαλύτερη αξιοπιστία.
Χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά
Είναι ιδανικό για να χρησιμοποιήσετε μία από τις πρωταρχικές σας λέξεις-κλειδιά στο domain name σας, αλλά είναι σημαντικό να βρεθεί μια ισορροπία και όχι να οδηγηθείτε ένα ακατανόητο και μεγάλο όνομα. Καταγράψτε πέντε πιθανές λέξεις-κλειδιά και στη συνέχεια προσθέσετε προθέματα και καταλήξεις για να δημιουργήσετε καλά domain names. Οι λέξεις-κλειδιά λένε τόσο στους χρήστες όσο και στις μηχανές αναζήτησης για το τι αφορά η ιστοσελίδα σας. Εάν στοχεύετε σε μια συγκεκριμένη περιοχή, μπορεί να θέλετε να προσθέσετε την τοποθεσία σας, για τη βελτίωση των κατατάξεων της σελίδα σας στα αποτελέσματα αναζήτησης που αφορούν την περιοχή σας.
Κάντε το προφανές και εύκολο στην απομνημόνευση
Οι διευθύνσεις σας, (domains) ιδανικά, θα πρέπει να είναι διαισθητικές, εύκολες στην απομνημόνευση και αν ο πελάτης μπορεί να μαντέψει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που πουλάτε απλώς με το όνομα, τότε θα έχουν επιτύχει το σκοπό τους. Οι ειδικοί σε θέματα βελτιστοποίησης λένε ότι μια προφανής διεύθυνση, είναι μια καλή διεύθυνση, επομένως βρείτε ονόματα που αντικατοπτρίζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Πολλοί πελάτες θα πληκτρολογήσουν απλά το προϊόν σας σε ένα πρόγραμμα περιήγησης που ακολουθείται από μία κατάληξη. Συνιστάται, επίσης, το όνομα χώρου να είναι εύκολο στην προφορά και την ορθογραφία.
Όσο το λιγότερο τόσο περισσότερο
Όταν πρόκειται να σκεφτούμε πιθανές ιδέες για domain names, το λιγότερο είναι περισσότερο. Ο Matt Cutts, προγραμματιστής της Google λέει "Αν μπορείτε, να έχετε στον τίτλο σας τρείς, τέσσερεις ή πέντε λέξεις στην διεύθυνση URL σας αυτό μπορεί να είναι απόλυτα φυσιολογικό. Όσο οι λέξεις γίνονται περισσότερες, τότε αρχίζει να φαίνεται χειρότερο. Τώρα, οι αλγόριθμοι μας θα αναλύσουν λιγότερο αυτές τις επιπλέον λέξεις και δεν θα δώσουν στην σελίδα σας καλή βαθμολογία."
Λέξεις-κλειδιά εναντίον Branding
Οι επιχειρήσεις όπως η «Apple», «Google» και «Facebook», χρησιμοποιούν όλες μια παρόμοια στρατηγική στα domain τους. Τα ονόματα είναι συνήθως μια λέξη, στις περισσότερες περιπτώσεις, μοναδικά και ξεχωριστά. Σε όλες τις περιπτώσεις, οι εταιρείες αυτές έχουν δαπανήσει πολλά χρήματα για διαφημιστικές εκστρατείες για την προώθηση της εταιρείας τους προς τους καταναλωτές και την εκπαίδευσή τους σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχουν. Μια μικρή επιχείρηση είναι πολύ πιθανό να μην έχει τον προϋπολογισμό για την πραγματοποίηση αυτών των εκστρατειών.
Ο Matt Cutts μιλάει σχετικά για αυτή την στρατηγική, σε αυτούς που σκέφτονται ιδέες για την επιλογή ονόματος, στο παρακάτω βίντεο της Google.
Συνδυασμός λέξεις-κλειδιά και branding
Ονόματα με λέξη-κλειδί και ονόματα από κάποιο brand name δεν αλληλοαναιρούνται. Ορισμένες εταιρείες αποφασίζουν να χρησιμοποιήσουν μια στρατηγική branding και λέξεων-κλειδιών, ενσωματώνοντας μια λέξη-κλειδί στο σήμα τους για παράδειγμα stratosvillas.com ή lesteluxuryhomes.com. Το ιδανικό είναι να βρείτε ένα όνομα που να είναι εύκολο να το βρει κανείς στις αναζητήσεις, αλλά να έχει επίσης και εμπορική εμφάνιση.
Σκεφτείτε τη διαχρονικότητα
Επιλέξτε ένα όνομα που θα μεγαλώνει με την επιχείρηση σας, είτε αν σκοπεύετε να επεκταθείτε σε άλλες περιοχές, είτε να αναδείξτε διαφορετικές γραμμές για τα προϊόντα σας, είτε να διαφοροποιήσετε την επιχείρηση σας. Επίσης θέλετε το domain name σας να εξυπηρετεί τις ανάγκες της επιχείρησής σας τώρα αλλά και στο μέλλον. Μπορεί μια αναφορά σε μια δημοφιλή τάση ή ένα μοντέρνο εμπορικό σήμα να λειτουργεί στο σήμερα, ίσως να μην μπορεί να είναι κατανοητό ή σχετικό σε πέντε ή δέκα χρόνια από σήμερα.
Αποφύγετε παύλες και αριθμούς
Αυτό μπορεί να είναι αναπόφευκτο, αν δεν μπορείτε να αποκτήσετε το domain που επιθυμείτε, αλλά αν είναι δυνατόν δοκιμάστε να αποφύγετε τις παύλες και τους αριθμούς, εκτός αν υπάρχουν στην επωνυμία σας. Οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να το δουν ως ανεπιθύμητο ανταγωνισμό και αυτό μπορεί να έχει επίπτωση στην κατάταξη της ιστοσελίδα σας. Οι παύλες και οι αριθμοί, επίσης, δεν είναι τόσο φιλικές προς τον χρήστη, καθώς δεν το κάνουν εύκολο στην απομνημόνευση και μπορεί να βλάψει την άμεση κίνηση, αν οι πελάτες πληκτρολογήσουν λανθασμένα το όνομά σας και «προσγειωθούν» σε σελίδα ενός ανταγωνιστή σας.
Προωθήστε το domain σας
Μόλις έχετε αποφασίσει για ένα domain που είστε ευχαριστημένοι, είναι σημαντικό να γίνει η προώθηση του σε όλες τις online και offline δραστηριότητες σας, συμπεριλαμβανομένων τις πλατφόρμες των κοινωνικών δικτύων, έντυπες διαφημίσεις, διαφημίσεις banner και ούτω καθεξής και να είναι σύμφωνη με το εμπορικό σήμα σας. Καθώς η επιχείρησή σας μεγαλώνει, μπορεί να δείτε περισσότερη άμεση κίνηση, καθώς οι πελάτες πληκτρολογούν τη διεύθυνσή σας στο πρόγραμμα περιήγησης τους – αυτό είναι ένα καλό σημάδι ότι το εμπορικό σήμα σας είναι γίνεται γνωστό.
Ανταλλαγή συνδέσμων – να είναι συνεπείς
Όπως είστε συνεπείς με την εταιρεία σας στις online και offline εκστρατείες μάρκετινγκ, είναι επίσης σημαντικό να δείξετε συνέπεια και στις καμπάνιες προώθησης με ανταλλαγή συνδέσμων. Είτε επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε domain entertheweb.r ή www.entertheweb.gr για παράδειγμα, βεβαιωθείτε ότι είναι το ίδιο σε όλες τις διαφορετικές θέσεις σας στο διαδίκτυο. Ακόμα κι αν έχετε ένα μη-www να το ανακατευθύνετε σε www, είναι σημαντικό να είστε συνεπείς.
Άλλες επεκτάσεις
Μια άλλη κοινή στρατηγική, όπου οι μεγάλες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν, είναι να αγοράζουν και άλλες παραλλαγές του domain name τους και να τις ανακατευθύνουν στο κύριο domain name τους. Για παράδειγμα, εάν έχετε μία σελίδα που έχει .com.gr (TLD) επέκταση, μπορεί να θέλετε να αγοράσετε και το .com, καθώς και άλλες επεκτάσεις. Ορισμένες εταιρείες επίσης αγοράζουν τον ενικό και τον πληθυντικό αριθμό της εκδοχής της ονομασίας τους (εάν είναι διαθέσιμος).
Ανανέωση domain name
Είναι κρίσιμο να μην επιτρέψετε να λήξει το domain name σας καθώς διατρέχετε τον κίνδυνο της εν λόγω ονομασίας να αρπαχτεί από έναν ανταγωνιστή ή ακόμα χειρότερα μια ανήθικη εταιρεία να κρατήσει το domain σας σε ομηρία και να σας ζητά να πληρώσετε πολλά ευρώ για να το πάρετε πίσω. Για να αποφύγετε αυτό το σενάριο να συμβεί, καταχωρείτε τα domain name σας σε έναν αξιόπιστο και εξουσιοδοτημένο καταχωρητή ονομάτων, όπως η Entertheweb, όπου θα σας στέλνει ειδοποιήσεις υπενθύμισης για να μπορείτε να ανανεώνετε τα domain σας περιοδικά και έγκαιρα.
Τι έρχεται πρώτα η κότα ή το αυγό; Η απόφαση σχετικά με ένα domain name μπορεί να είναι εξίσου σημαντική όπως με την επιλογή του ονόματος της εταιρείας σας. Καθώς το online μάρκετινγκ αυξάνετε, η σπουδαιότητα όλο και περισσότερων νέων επιχειρήσεων είναι να επιλέγουν τα ονόματα των εταιρειών τους με βάση τη διαθεσιμότητα των URLs.
Η εταιρεία μας μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε τις καλύτερες ιδέες για την επιλογή του domain name της επιχείρησής σας, έτσι ώστε να είναι τόσο φιλικό προς τον χρήστη όσο και στην αναζήτηση – επικοινωνήστε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα.
Διαβάστε επίσης Χρήσιμες συμβουλές για την επιλογή Domain